Kötüyüz

İçimde bir çığlık var, öyle güçlü, öyle yakıcı ki. Tüm organlarıma baskı yapıyor, boğazımı sıkıyor, ruhumu eziyor sanki. İçimde. Çıkmıyor dışarı. Ah bir açabilsem ağzımı, bir salabilsem o çığlığı dışarı. .. Rahatlar mıyım acaba?

Dünyada bunca kötülük varken, bunca adaletsizlik varken, çocuklar, masum insanlar ölüyorken, biz çaresizliğin, acının, sefaletin yanından öylece geçip giderken, sıcacık evimde kahvemi yudumlayıp kitabımı okurken, bugün ne pişireceğimi düşünmekten sıkılırken rahatlayabilir miyim gerçekten?
Rahatlarım tabi ki. Ateş bana dokunana kadar... Başıma gelene kadar. ..Acı yüreğimi dağlayana kadar. ..
Kötüyüz. Hepimiz. Sen, ben, o... Çığlığını içine hapseden herkes kötü. Dünyayı ben mi kurtaracağım diyen herkes en az kötülüğü yaratanlar kadar kötü.
Kötüyüm. Hiçbir yarayı sarmadığım için. Kötüyüm. Hiçbir derde derman olmadığım için. Kötüyüm. Hiçbir muhtaç ele uzanmadığım için. Kötüyüm. Bu dünyadan öylece geçip gittiğim için. İyi bir ayak izi bırakamadığım için.
Kötüyüm. Kötüyüz. ..

4 yorum:

  1. Bana dokunmayan yılan bin yaşasın diyenler kötüdür Burcu'm sen kendine haksızlık etme, verdiğin oy ile, yazdığın bir yorum ile, yazı ile de mücadele ediyorsun. Kalemle mücadele etmek de mücadeledir.

    YanıtlaSil
  2. Ben de sık sık aynı şekilde düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Canım Burcu...annem seni hiç unutmuyor, onu düşünmüş mutlu etmiştin, sokağımdaki kedileri, köpekleri beslemeye çalışıyorum, eskiden neden bir kap tas yemek koymuyorlar diye sorgulayıp üzülürken artık farklılaştım...

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, içimizdekileri hepimiz dökmek istiyoruz fakat herkes korku içinde. İnsanların tepkisizliğinden oluyor her şey. Bir de şu var; Sen istediğin kadar anlat, karşındaki anlayabileceği yere kadar alır. Bazı insanlarla konuşarak anlaşamıyorsunuz. Cahille münakaşaya girilmez misali. Durum böyle olunca da her türlü şey başımıza geliyor.

    YanıtlaSil